سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مواد شیمیایی چیست

مواد شیمیایی چیست

ماهیت ماده شیمیایی

ماده شیمیایی، هر ماده‌ای است که از حجم و جرم تشکیل شده باشد. این شامل مایعات، جامد یا گاز است. ماده شیمیایی می‌تواند یک ماده خالص (یک عنصر) یا مخلوطی از آن‌ها (محلول، ترکیب یا گاز) باشد.

ماده شیمیایی یا به صورت طبیعی ایجاد می‌شوند یا می‌توان به صورت مصنوعی آن‌ها را ایجاد کرد. اگر هر جسمی از ماده شیمیایی تشکیل شده باشد، این بدان معناست که فقط پدیده‌هایی که از جسم ساخته نمی‌شوند؛ مثل انرژی، نور، گرما، صدا، افکار، رویا، جاذبه یا مغناطیس ماده شیمیایی نیستند.

بنابراین به طور کلی هر چیزی که دارای حجم و جرم باشد و فضایی را اشغال کند، ماده است. ماده از ذرات تشکیل شده است. این ذرات ممکن است مولکول‌ها، اتم‌ها یا ذرات کوچکتر از اتم‌ها مانند پروتون‌ها، الکترون‌ها یا لپتون‌ها باشند. در نتیجه، اساساً هر چیزی که دارای طعم، بو و مزه بوده و از جرم و حجم تشکیل شده باشد؛ یک ماده شیمیایی است.

برای آشنایی هر چه بیشتر با مواد شیمیایی آزمایشگاهی و کاربرد های متفاوت آنها در صنعت و زندگی می توانید ادامه مطلب را بخوانید

چیزی که کاملاً از انرژی تشکیل شده باشد، ماده شیمیایی نیست. به عنوان مثال، نور جرم ظاهری دارد، اما فضایی را اشغال نمی‌کند. شما می‌توانید انرژی را ببینید و احساس کنید، بنابراین حواس بینایی و لمسی روش مناسبی برای تشخیص ماده از انرژی یا شناسایی یک ماده شیمیایی نیستند.

هر چیزی که بتوانید آن را بچشید یا بو کنید، یک ماده شیمیایی است. هر چیزی که بتوانید از لحاظ جسمی لمس کنید یا آن را بردارید و از جایی به جای دیگر منتقل کنید، نیز یک ماده شیمیایی است.

  • گازها
  • مایعات
  • جامدات
  • پلاسما
  • جعبه مقوا
  • تار عنکبوت
  • رنگ مواد غذایی قرمز

انواع مواد شیمیایی طبیعی

مواد شیمیایی طبیعی که وجود دارند می‌توانند جامد، مایع یا گاز باشند. مواد جامد، مایعات یا گازهای طبیعی که به طور طبیعی وجود دارند، ممکن است از عناصر جداگانه تشکیل شوند یا ممکن است حاوی عناصر بسیاری به شکل مولکول باشند.

گازها: اکسیژن و نیتروژن گازهای طبیعی هستند. آن‌ها با هم، بیشتر هوایی را که تنفس می‌کنیم، تشکیل می‌دهند. هیدروژن رایج‌ترین گاز طبیعی است که در جهان اتفاق وجود دارد.

مایعات: شاید مهم‌ترین ماده شیمیایی مایع موجود در جهان، آب باشد. آب که از هیدروژن و اکسیژن ساخته شده است، با بسیاری از مایعات دیگر رفتار متفاوت دارد. زیرا وقتی یخ  می‌زند، حجم آن بیشتر می‌شود. این رفتار شیمیایی طبیعی تاثیر عمیقی بر زمین شناسی، جغرافیا و زیست شناسی زمین و سیاره‌ها داشته است.

جامدات: هر ماده جامد که در جهان طبیعی یافت می‌شود از مواد شیمیایی تشکیل شده است. الیاف گیاهی، استخوان‌های حیوانات، سنگ‌ها و خاک همگی از مواد شیمیایی تشکیل شده‌اند. برخی مواد معدنی مانند مس و روی کاملاً از یک عنصر ساخته شده‌اند. از طرف دیگر گرانیت نمونه‌ای از سنگ آذرین است که از چندین عنصر تشکیل شده است.

هر چند ما تمایل داریم که به مواد شیمیایی به عنوان افزودنی‌های نامطلوب و غیر طبیعی به غذاها و هوا فکر کنیم. اما در حقیقت، فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی در اکثر صنعت ها ازجمله صنعت مواد غذایی و غیره انجام میشود.  همچنین این مواد شیمیایی هوای تنفسی ما را نیز تشکیل می‌دهند.

لیست برخی از مواد پر مصرف شیمیایی آزمایشگاهی

اسید نتریلوتوریستیک

فنیل ایزوتیوسیانات

اسید استیک

متیل متاکریلات

2-هیدروکسی اتیل سالیسیلات

اتیل لاکتات

آنتی بادی Anti-CD8a (Mouse), clone 53-6.7

محلول های بافر پی اچ 4 تا 10

 

ارتباط با دایا اکسیر

شما میتوانید جهت خرید با فروشگاه مواد شیمایی دایا اکسیر تماس حاصل بفرمایید. امکان خرید معرف های شیمیایی و رنگ ها، خرید آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی، خرید آنتی بادی، خرید محیط کشت میکروبی فراهم میباشد همچنین میتوانید قیمت آنلاین مواد شیمیایی را از طریق تماس با کارشناسان شرکت سریعا دریافت بفرمایید.

شماره تماس 22327043-021

تلگرام، واتساپ و پیامک 09017777023

ایمیل info@dayaexir.com

کارشناسان ما سریعا پاسخگو می باشند.